Το αφιέρωμα του περιοδικού στο σύγχρονο εικαστικό τοπίο ξεκίνησε ξεκάθαρα ως δουλειά αρχείου: θελήσαμε να καταγράψουμε τις απαντήσεις καταξιωμένων και ανερχόμενων σύγχρονων ζωγράφων πάνω σε συγκεκριμένα, κοινά για όλους ερωτήματα σχετικά με τη δουλειά τους και την κατάσταση στον χώρο της ζωγραφικής σήμερα, ειδικά μετά τις αλλεπάλληλες κρίσεις που περνάει η χώρα μας. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος και από την ποικιλία των θεωρήσεων, πρόκειται για μια εργασία που θα ωφελήσει τους αυριανούς ιστορικούς της ελληνικής τέχνης.
Στο αφιέρωμα προσπαθήσαμε να επιλέξουμε ζωγράφους από σχεδόν όλες τις γενιές και τις τεχνοτροπίες, αν και είναι μάλλον φυσικό να επικρατούν αριθμητικά οι «παραστατικοί», αφού συνιστούν και την κυρίαρχη τάση σήμερα. Από τον πλούσιο κατάλογο των καλλιτεχνών ευνόητο είναι να υπάρχουν παραλείψεις, αρκετοί ήταν επίσης και εκείνοι που ενώ ανταποκρίθηκαν στην αρχή θετικά, ύστερα αντιλήφθηκαν ότι δεν θα μπορούσαν να παραδώσουν το κείμενό τους εγκαίρως. Αφού επισημάνω ότι το Φρέαρ από το πρώτο κιόλας έντυπο τεύχος του αφιερώνει ανελλιπώς σελίδες στην εικαστική κριτική (η στήλη του συνεργάτη μας Νίκου Αλ. Μηλιώνη) και στην προβολή των Ελλήνων ζωγράφων, θα ήθελα να ευχαριστήσω και από εδώ τους Θανάση Θ. Νιάρχο και Κώστα Σιαφάκα για τη συμβολή τους στο αφιέρωμα.
Καλή ανάγνωση!
Δ.Α.